Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ



Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
1. Τίτλος πακέτου/ Εταιρεία παραγωγής/Συντελεστές/ Έκδοση/ Ημερομηνία Έκδοσης
2. Θεματική ενότητα που διαπραγματεύεται σε σχέση με το ΑΠ (Μάθημα - Τάξη) / Ειδικό
θέμα ή θέματα που διαπραγματεύεται
Β. ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
1. Ελάχιστο απαιτούμενο hardware (τύπος επεξεργαστή, εκτυπωτής, ελάχιστη μνήμη RAM,
δίκτυο, διαθέσιμος χώρος στο σκληρό δίσκο)
2. Βέλτιστες ρυθμίσει; οθόνης.
3. Απαιτούμενο επιπλέον software
4. Διαδικασία εγκατάστασηξ, Διαδικασία κατά το πρώτο «τρέξιμο» (κωδικοί κ.λπ.)
Γ. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
1. Σχεδίαση οθόνης (χαρακτηριστικά κειμένου, χαρακτηριστικά εικόνων, κινούμενε; εικόνεξ,
διαγράμματα, video)
2. Ήχος
3. Πλοήγηση (τρόπος παρουσίασης συνδέσεων, δυνατότητα δημιουργίας διακλαδώσεων από το
χρήστη, βοηθητικά μηνύματα, βοηθητικά στοιχεία για την πλοήγηση)
Δ. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ
1. Διαχείριση λογισμικού από το δάσκαλο (Περιεχόμενα, οδηγίες για την πρώτη εφαρμογή
στην τάξη, δυνατότητες αποθήκευση; περιορισμένου αριθμού στοιχείων του περιβάλλοντος
2. Διαχείριση της τάξης από το δάσκαλο (ατομική χρήση, ομαδική χρήση, ολόκληρη η τάξη)
3. Υλικά διδασκαλία; που προτείνονται (φύλλα εργασίας για τους μαθητές, εργασίες ελέγχου προόδου μαθητών)
4. Ανάγκες που διαπιστώνονται ως προς τα υλικά διδασκαλίας που προτείνονται
5. Δυνατότητες του δασκάλου ως προς τα υλικά διδασκαλίας που προτείνονται - Ο ρόλος του
δασκάλου στη διδασκαλία (Ενισχύει τη μαθησιακή διαδικασία; Παρέχει πληροφορίες και
γνώσεις;
Ε. ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ - ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ Υ ΛΙΚΟΥ
1. Οδηγίες για την οργάνωση - διαχείριση της τάξης
2. Σενάρια
3. Φύλλα εργασίας
4. Γενικές οδηγίες για την υλοποίηση σεναρίων - φύλλων εργασία;
5. Προτάσεις αλλαγών
Στ. ΘΕΩΡΗΤΙΚ.Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
1. Με ποια θεωρία για τη μάθηση συνδέεται το λογισμικό;
2. Με ποια θεωρία για τη διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου συνδέεται το λογισμικό;
3. Σε ποια γενικότερη κατηγορία λογισμικών εντάσσεται;
4. Προτάσεις για δημιουργική αξιοποίηση

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΑΤΛΑΝΤΑ CENTENNIA



Παιδαγωγική αξιοποίηση
Δόμηση  κύριων ιστορικών εννοιών
Κατανόηση της έννοιας του χώρου, χρόνου και αλλαγής
Εξέταση αιτίων και αποτελεσμάτων, ανίχνευση κινήτρων
Χρήση τεκμηρίων και ιστορικών πηγών
Συσχέτιση  ιστορικών γεγονότων – κατασκευή χρονολογικών πινάκων
Αναζήτηση στοιχείων για την καθημερινή ζωή  προγενεστέρων ιστορικών περιόδων


Διδακτικές προτάσεις

Β Βαλκανικός πόλεμος

       Αφού αναφέρετε την ημερομηνία έναρξης και λήξης του β βαλκανικού πολέμου, να παρουσιάσετε την πορεία των πολεμικών επιχειρήσεων, επικεντρώνοντας την παρουσίαση σας κυρίως στη νικηφόρα προέλαση  των ελληνικών στρατευμάτων και να επισημάνετε τις σημαντικότερες μάχες.
    Ο καθηγητής πληκτρολογεί τη χρονολογία 1913.5 και κάνει κλικ στην ένδειξη + προχωρώντας τη χρονολογία εως το 1913.7 παρατηρώντας τις εδαφικές διαφοροποιήσεις
     Παράλληλα κάνει κλικ στην ένδειξη «κείμενο» και επιλέγει τις πληροφορίες  που αφορούν την  απάντηση, επισημαίνοντας τα όρια της ελληνικής προέλασης και τις κυριότερες συγκρούσεις στο χάρτη

Μικρασιατική  εκστρατεία
Να παρακολουθήσετε στο χάρτη τις επιχειρήσεις της μικρασιατικής εκστρατείας και να επισημάνετε τα όρια προέλασης του και τις κυριότερες πολεμικές συγκρούσεις
     Ο Καθηγητής πληκτρολογεί τη χρονολογία 1919.4 και προχωράει έως το 1922.8 σημειώνοντας την πορεία του ελληνικού στρατού. Παράλληλα κάνει κλικ στην ένδειξη «κείμενο» απ ΄όπου  επιλέγει τις πληροφορίες που σχετίζονται με τη μικρασιαατική εκστρατεία

 Α παγκόσμιος πόλεμος
      Να παρακολουθήσετε στο χάρτη τις πολεμικές επιχειρήσεις του Α παγκοσμίου πολέμου και να αναφέρετε τις κυριότερες φάσεις του και την κατάληξή του.
      Ο καθηγητής πληκτρολογεί τη χρονολογία 1914.5 και προχωράει έως το 1918.8 παρατηρώντας τις εδαφικές διαφοροποιήσεις και την πορεία των στρατιωτικών επιχειρήσεων.
     Παράλληλα κάνει κλικ στην ένδειξη «κείμενο» απ ΄όπου  επιλέγει τις πληροφορίες που σχετίζονται με τις σημαντικότερες φάσεις του πολεμου

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

GOOGLE DRIVE - GOOGLE EARTH

 



Με το Google Drive η Google προσφέρει στους χρήστες της εταιρείας αποθηκευτικό χώρο για αρχεία στο cloud και αποτελεί την εξέλιξη των Google Docs, αφού η διαχείριση των τελευταίων πλέον γίνεται αποκλειστικά μέσω του Google Drive. Η Google ροσφέρει σε όλους 5 GB δωρεάν αποθηκευτικό χώρο


Google Lit Trips

       Το Google Lit Trips αποτελεί μια εξαιρετική προσπάθεια που πιάνει κλασικά και σύγχρονα λογοτεχνικά έργα και χαρτογραφεί τις διαδρομές των ηρώων τους.
        Μπορούμε, δηλαδή, να πλοηγηθούμε μέσω του Google Earth στα μέρη όπου βρέθηκε ο Οδυσσέας στη 10ετή περιπλάνησή του ή να ακολουθήσουμε τη διαδρομή της οικογένειας Τζόουντ στα Σταφύλια της Οργής η του Μάρκο Πόλο. Θα βρούμε πολλά διαθέσιμα έργα από από Όμηρο και Βιργίλιο έως Βολτέρο και Σαίξπηρ, και από Χέμινγουεϊ και Στάινμπεκ έως Τζέιμς Τζόυς. Aντιστοιχεί  δηλ. μέρη από διάσημα βιβλία με τις γεωγραφικές τους τοποθεσίες, ενθαρρύνοντας τους μαθητές να συνδέουν τις ιστορίες που μελετούν στο σχολείο με τον κόσμο στον οποίο ζουν.
         Όπως εξηγεί ο δημιουργός του εγχειρήματος, καθηγητής Jerome Burg, το Google Lit Trips δεν πρόκειται φυσικά να υποκαταστήσει με κανέναν τρόπο την ανάγνωση των βιβλίων, αλλά λειτουργεί ως συμπλήρωμα για όσους θα ήθελαν να εντρυφήσουν περισσότερο σε αυτά.
      Τα αρχεία που θα κατεβάσουμε έχουν τη μορφή kmz και ανοίγουν στο Google Earth, οπότε θα πρέπει προηγουμένως να το κατεβάσουμε και να το εγκαταστήσουμε. Από εκεί και πέρα το μόνο που χρειάζεται είναι να τα ανοίξουμε για να δούμεχαραγμένες τις διαδρομές, με ειδικές σημάνσεις και σημειώσεις στα σημεία όπου συνέβη κάποιο σημαντικό επεισόδιο.
  http://www.googlelittrips.com/GoogleLit/Home.html


To google earth στη διδασκαλία

Με την αξιοποίηση του λογισμικού google earth, ο χρήστης μπορεί να  περιηγηθεί τρισδιάστατα από τον προσωπικό του υπολογιστή στην αρχαία αγορά 3 διαφορετικών 
Η αρχαία αγορά των Αθηνών στο Google Earth




ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΕΣΤ ΜΕ GOOGLE DRIVE

ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΕ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗ GOOGLE

Οι επισκέπτες του www.googleartproject.com μπορούν να κινούνται εικονικά μέσα στην γκαλερί, επιλέγοντας τα έργα τέχνης που θέλουν να δουν. Κάνονας κλικ στο έργο τέχνης που τους ενδιαφέρει μπορούν να δουν εικόνες υψηλής ανάλυσης, να διαβάσουν πληροφορίες για το έργο, να βρουν άλλα έργα του ίδιου καλλιτέχνη. 

Περισσότερα από 1000 από τα διασημότερα έργα τέχνης παγκοσμίως. Δεκαεπτά μουσεία. 385 αίθουσες έκθεσης. 486 καλλιτέχνες

Η λειτουργία «Create your own collection» επιτρέπει στους χρήστες να αποθηκεύσουν συγκεκριμένες οπτικές οποιουδήποτε από τα 1000 έργα τέχνης, «χτίζοντας» έτσι τη δική τους συλλογή. Σε κάθε πίνακα μπορούν επίσης να προστεθούν σχόλια, ενώ όλη τη συλλογή τους οι χρήστες μπορούν να την μοιραστούν με τους φίλους τους, εργαλείο χρήσιμο ειδικά σε περιπτώσεις μαθητών ή άλλων ομάδων που πρέπει να δουλέψουν σε ομαδικές εργασίες.

 

Μουσεία:

Alte Nationalgalerie, Βερολίνο, Γερμανία

Freer Gallery of Art, Smithsonian, Ουάσινγκτον DC, Η.Π.Α.

The Frick Collection, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α

Gemδldegalerie, Βερολίνο, Γερμανία

The Metropolitan Museum of Art, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α

MoMA, Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α

Μουσείο Reina Sofia, Μαδρίτη, Ισπανία

Μουσείο Thyssen - Bornemisza, Μαδρίτη, Ισπανία

Μουσείο Kampa, Πράγα, Τσεχία

National Gallery, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο

Βερσαλλίες, Γαλλία

Rijksmuseum, Άμστερνταμ, Ολλανδία

Μουσείο Ερμιτάζ, Αγ. Πετρούπολη, Ρωσία

State Tretyakov Gallery, Μόσχα, Ρωσία

Tate, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο

Uffizi, Φλωρεντία, Ιταλία

Μουσείο Van Gogh, Άμστερνταμ, Ολλανδία

Δημοσίευση στο ΒΗΜΑ

Βασικά χαρακτηριστικά - Εξερεύνηση των μουσείων με την τεχνολογία Street View:
Χρησιμοποιώντας το χαρακτηριστικό αυτό, οι επισκέπτες μπορούν να κινούνται μέσα στην γκαλερί εικονικά στο www. googleartproject. com, επιλέγοντας έργα τέχνης που τους ενδιαφέρουν και κάνοντας κλικ για να ανακαλύψουν περισσότερα ή απολαμβάνοντας τις εικόνες υψηλής ανάλυσης όταν αυτές είναι διαθέσιμες.

Το πλαίσιο πληροφοριών επιτρέπει στους ανθρώπους να διαβάζουν περισσότερα για ένα έργο τέχνης, να βρουν και άλλα έργα του ίδιου καλλιτέχνη αλλά και να δουν σχετικά video στο YouTube.
Ένα ειδικά σχεδιασμένο όχημα του Street View τράβηξε φωτογραφίες 360 μοιρών του εσωτερικού επιλεγμένων γκαλερί, οι οποίες στη συνέχεια ενώθηκαν, επιτρέποντας την αρμονική περιήγηση σε περισσότερα από 385 δωμάτια μέσα στα μουσεία. Το εσωτερικό των γκαλερί μπορεί επίσης να εξερευνηθεί από το Street View in Google Maps.
Χαρακτηριστικό ιδιαίτερα υψηλής ανάλυσης στα έργα τέχνης: Κάθε ένα από τα 17 μουσεία, επέλεξαν από ένα έργο για να φωτογραφηθεί σε εξαιρετική λεπτομέρεια με τη χρήση τεχνολογίας φωτογραφίας super high resolution ή «gigapixel». Κάθε τέτοια εικόνα περιέχει περίπου 7 δισ. pixels, επιτρέποντας στον θεατή να μελετήσει τις λεπτομέρειες της πινελιάς αλλά και την πατίνα πέρα από τις δυνατότητες του γυμνού οφθαλμού. Λεπτομέρειες που είναι δύσκολο να δει κανείς όπως το μικροσκοπικό χαρτί με τους λατινικού στίχους στο έργο του Hans Holbein του Νεότερου The Merchant Georg Gisze. ή οι άνθρωποι πίσω από το δέντρο στο έργο του Ivanov The Apparition of Christ to the People.
Επιπλέον, τα μουσεία παρείχαν φωτογραφίες για μία συλλογή η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από 1.000 έργα τέχνης. Η ανάλυση αυτών των εικόνων, σε συνδυασμό με ένα ειδικά κατασκευασμένο zoom viewer, επιτρέπει στους λάτρεις των έργων τέχνης να ανακαλύψουν μικροσκοπικές πτυχές των έργων τις οποίες μπορεί να μην είχαν ποτέ δει από κοντά, όπως τους ανθρώπους στον ποταμό στο έργο του El Greco View of Toledo ή τις μεμονωμένες κουκίδες στο Grandcamp, Evening του Seurat.
Δημιουργείστε τη δική σας συλλογή: η λειτουργία «Create your own collection» επιτρέπει στους χρήστες να σώσουν συγκεκριμένες οπτικές οποιουδήποτε από τα 1000 έργα τέχνης και να χτίσουν τη δική τους προσωποπική συλλογή. Σχόλια μπορούν να προστεθούν σε κάθε πίνακα και όλη τη συλλογή μπορούν να τη μοιραστούν με τους φίλους και την οικογένειά τους. Είναι ένα ιδανικό εργαλείο για μαθητές ή ομάδες που δουλέψουν σε ομαδικές εργασίες ή συλλογές.
Ο Nelson Mattos, VP Engineering της Google δήλωσε σχετικά με το νέο πρόγραμμα: «τα τελευταία 20 χρόνια ο κόσμος της τέχνης έχει μετατραπεί και εκδημοκρατιστεί. Είμαστε ενθουσιασμένοι που είχαμε τη δυνατότητα να συνεργαστούμε με κορυφαία μουσεία σε πολλές χώρες, προσφέροντάς τους υπηρεσίες τεχνολογίας αιχμής. Ελπίζουμε ότι αυτό θα αποτελέσει έμπνευση για ακόμη περισσότερους ανθρώπους να μπουν και να εξερευνήσουν την τέχνη σε νέα επίπεδα λεπτομέρειας».
Ο Amit Sood, Head του συγκεκριμένου έργου της Google δήλωσε: «Αυτή η πρωτοβουλία ξεκίνησε από μία ομάδα Googlers με πάθος για να κάνουν την τέχνη προσβάσιμη στο διαδίκτυο. Μαζί με τους συνεργάτες μας στα μουσεία ανά τον κόσμο έχουμε δημιουργήσει κάτι το οποίο ελπίζουμε να είναι ένα συναρπαστικό εργαλείο στα χέρια όσων αγαπούν την τέχνη, μαθητών αλλά και όσων επισκέπτονται μουσεία έστω και περιστασιακά, εμπνέοντάς τους να επισκεφτούν το πραγματικό μουσείο μία μέρα».